Tutorial lite tips för skiss! :D

Hej igen på er :)

Här kommer det, hur man snabbt får upp en skiss. Jag tror att jag inte har gått igenom detta. Så here I go!
(Så här gör jag, finns fler sätt)

När du börjar så rensa tankarna och fokusera på det du ungefär vill göra. Jag ska göra en bild med 2 människor, en kille och en tjej, de ska ligga ner och se lite filluriga ut ;)

Tanken är klar!

När du börjar skissa så gör en streckgubbe, jag vet det är urtråkigt och man vill börja med de anavcerade grejerna direkt. Gör det, men det kan vara svårare att skapa bilden då. Så gör en simpel streckgubbe.

När den är klar så kan man lägga till former, kvinnor har lite mer rundare former medans männen är mer fyrkantiga. Räkna också hur många huvuden hög den ska vara ( 6 st är normal människa, 8-9 är en manga figur i princip, men det är ju upp till dig) Titta på anatomi, det hjälper :)

När ni har alla dessa trianglar, bollar, cylindrar och fyrkanter så kan man börja fläska på dem. Easy, dra linjer så som kroppen ska vara.

Använd gärna en blå färg på pennan, och en penna som är lite genomskinlig (jag använder airbrush penslen på datorn, enkelt och snyggt) Jag använde röd dock, men vilken färg som helst funkar :)



Ni ser det blåa, det är formerna som jag gör. Sedan använder jag rött för att utmärka kroppen. För er ser detta säkert jätte stökigt ut, men för mig är det inte det. Så tänk inte på att det är messigt elr stökigt, så länge NI ser det så är det bra! :)

Mer kommer snart <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0