Motivation Tutorial!

Hello :D

Nu ska jag börja med en tutorial. Hur man går tillväga med att börja teckna!

Men hur gör man? Hur får man ideer, och hur får man tummen ur och börjar skapa??

Att börja teckna...

Okej jag vet att det kan vara svårt att hitta på något ifrån intet. Tänk på att inte pressa fram inspiration elr ideer. Detta kan bara slöa ner din tanke process. Och skapa en hemsk huvudvärk @_@
Slappna av, stäng på din favorit musik, dröm lite. Texter ifrån dina favorit låtar kan skapa en fantastisk bild. Så där kan man börja. Annars finns det film, böcker och annat...Skogen kan också inspirera...men det funkar inte för mig ;D
Men också leta lite på internet kan inspirera och motivera. Deviantart har fantastiska artister som skapar många färgglada bilder. Ett tips, leta efter sådant som du gillar att teckna elr titta på. Detta underlättar. Tänk inte på vad andra skulle uppskatta, utan vad du gillar


Nu till själva skapandet, elr skissandet....

Nu har du säkert en ide :) Så fram med massor av papper och penna (sudd och en penvässare...det kommer behövas)
Teckna ner allt du kommer på, skissa fult och enkelt, skissa mer avancerat och detaljerat, det är helt upp till dig. Spara allt du gör, detta kan komma bra till hands senare, och kan bli en eventuell inpirationskälla (tro mig)
Men här brukar för det flesta att skita sig...varför? Jo för att konstnärer är konstiga varelser. De älskar att skapa bilder...men blir aldrig nöjda! Chilla säger jag :) Många kommer att älska det du gör <3 Så skapa på, inget kan bli fel :)

Hoppas att detta har varit till hjälp, detta var bara en skrivdel utan några bilder...men här får ni se en bild som jag skapade, tro det elr ej men jag blev lite inspirerad av naturen. Men på ett fantasy sätt ;)


 Tills nästa gång, ha det superbra! :)
Bye~


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0